Thursday, June 17, 2010

Warisan by Sudirman Hj Arshad


Disini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Disini tersemai cita cita
Bercambah menjadi warisan

( korus )
Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini

Betapa
Dibumi ini ku melangkah
Keutara selatan timur dan barat
Ku jejaki

Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

( ulang korus )

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Aku lah penyambung warisan

3 comments:

  1. Puan Ninotaziz..
    Selalu juga senikata lagu yang (tak salah saya) di nyanyikan oleh Aziz Jaafar and partner (?)... terngiang ngiang di kepala saya ketika saya kesunyian.. senikatanya +-

    Dinda lama sudah ku cinta..
    dari dahulu kala
    kini ku masih suka
    kalau merajuk ..
    hatiku jadi duka nestapa

    then if I remember correctly. the partner's senikata +-

    kanda
    sudah lama begini??...
    esok atau pun lusa
    kasih ku sungguh nyata
    ibarat bulan
    purnama
    penuh bercahaya..

    been trying to find that song
    in the web etc.. to no avail..
    kenangan orang lama.. he..he

    ReplyDelete
  2. I think there is another para..
    Dinda aku rindu
    tiap waktu kini dan dulu

    ReplyDelete
  3. to en wan shariff ,

    lagu yg tuan cari tu namanya cinta sejati, nyanyian aziz jaafar dan normadiah dari filem norlela.

    http://www.4shared.com/audio/CLbvq1rn/Cinta_Sejati_-_Normadiah__Aziz.htm

    Semoga dapat membantu tuan

    Dari seorang peminat lagu lama

    ReplyDelete